2 Ekim 2011 Pazar

KUŞ TÜYÜ

 

  Deniz kenarından midye kabuğu toplar mısınız hiç? (dur dur, sonbaharlı hüzün yazısı falan yazmayacağım, sakin) Ben toplarım. Hala... Zaten ta çocukluğumdan kalma bir "yolda bulduğunu yol" hareket tarzım var ki hoş değil. Elimi yüzümü ve dahi üstümü başımı çok fena batırırım.
Hani bahsetmiştim ya, ben bir sahil kasabasında büyüdüm, Batı Karadeniz de. Babam asker benim, askerdi, emekli oldu muhterem. Bizim kaldığımız lojmandan babamın çalıştığı yere (neyse artık oranın asıl adı bilemem ama biz Radar derdik) bir patika giderdi. Yokuş yukarı. O yolun iki yanı alabildiğine böğürtlen çalılarıyla doluydu. Şunca ömrümün o kadar yılında yediğim böğürtleni bir daha yemedim. Daha acısı ben son 2-3 yıldır hiç böğürtlen yemedim. Hani şu pastanelerden alınan yalancıktan böğürtlenli pastaların üzerinde ki dondurulup çözülmüş neo-böğürtlenleri saymıyorum. Neyse işte, o böğürtlenleri o dallardan koparabilrmek için yolun iki yanında ki çukurlara girmeniz, elinizi çalılara daldırmanız, olmuşunun rengi laciverde dönmüş böğürtlenleri koparacağım derken sıkıp suyunu sıçratmanız, üstü başı boyamanız, yerken her yeriniz yapış yapış olduğundan birde toza bulanıp resmen çamur olmanız gerekir. Böğürtlen öyle yenir! Hanım evladı gibi tabağa koyup kaşıkla yiyecek haliniz yok herhalde.
O Radar ın hemen aşağısında küçük bir plaj vardı. Hemen aşağısı dediğime bakmayın, abartısız yüzlerce basamak merdivenle inilen bir plajdı. Sadece asker yakınlarının kullanabildiği, özel minik bir koy gibi. Radar tam tepede olduğundan o rakımı sıfırlamak; baya bir basamak alıyordu tabi...
Ben bir de kuş tüyü toplarım. Kitaplarımın, defterlerimin arasından çıkıverir topladığım tüyler. Siyah,beyaz, gri... Ya neden iğrenç olsun, mikroplu olsun, abartmayın! Kuş o uçanlar, mutasyon geçirmiş canlılar değil! Ne zaman yürürken yerde böyle uzun, parlak, düzgün kuş tüyü görsem, eğilir alır, saklarım. Çantamda ki kitabın arasına koyarım. Orada kalır öyle... Bu aralar her yerde var tüyler. Kuşlar göçüyor ya, bir hızla giderlerken düşürüveriyorlar, almıyorlar da, bana kalıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder